Hyppää sisältöön
Media
Valtioneuvosto etusivu

Nuorisotakuun kampanja korostaa onnistumista

opetus- ja kulttuuriministeriö
Julkaisuajankohta 23.9.2013 10.55
Uutinen

Tänään käynnistyvän nuorisotakuun viestintä- ja markkinointikampanjan kohderyhmänä ovat nuoret, työnantajat ja nuorten parissa toimivat aikuiset. Työ- ja elinkeinoministeriön kampanjan tavoite on lisätä tietoisuutta nuorisotakuusta ja saada eri tahot toimimaan entistä paremmin yhdessä nuorten hyväksi. Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalalta kampanja jakaa tietoa koulutustakuusta sekä etsivästä nuorisotyöstä ja nuorten työpajatoiminnasta.

Kampanjan teemana on onnistuminen ja onnistumisen tunne. Kampanjaidea perustuu kolmea eri kohderyhmää puhuttelevien ”kasvojen” viesteihin, joissa myös korostetaan onnistumisen mahdollisuutta. Kampanjan kasvot ovat laulaja Jannika B, Hesburgerin perustaja Heikki Salmela ja kulttuurityöntekijä, entinen erityisopettaja Timo Rautiainen, jotka puhuttelevat kukin omaa kohderyhmäänsä.

Jannika B:n viesti on suunnattu nuorille. Hän korostaa, ettei koskaan saa luovuttaa, vaan omaa juttua on etsittävä ja kokeiltava rohkeasti, joskus vaikeuksienkin kautta. Heikki Salmela vetoaa työnantajiin, että he palkkaisivat nuoria ja antaisivat nuorelle mahdollisuuden onnistua. Salmela korostaa myös sitä, että nuorten kannattaa itsekin olla aktiivisia. Timo Rautiainen puhuttelee suurta ja hyvin erilaista joukkoa nuorten parissa toimivia aikuisia. Rautiaisen viesti on, että nuorta on rohkaistava ja tuettava. Hän kehottaa nuorten parissa toimivia pitämään ääntä päättäjien suuntaan, sillä nuorten hyvinvoinnin pitää olla koko ajan esillä.

Kampanjaan kuuluu televisio-, verkko-, lehti- ja ulkomainontaa. Kampanjan tv-mainokset näkyvät MTV3- ja Sub-kanavilla 23.9.-6.10. Tv-mainonnan tukena on bannerimainonta www.mtv3.fi-sivustolla sekä mtv3.mobi-sivustolla. Nuorisotakuun kampanjan kasvot näkyvät myös kadunvarsilla kookkaissa ilmoituksissa eri puolilla maata 23.-29.9. välisenä aikana. Lisäksi kampanjaan liittyy kokosivun ilmoitukset Ilta-Sanomissa syys-joulukuussa. Marras-joulukuun vaihteessa käynnistyy banneri- ja hakusanamainonta mm. sosiaalisessa mediassa.

Lisätietoja nuorisotakuusta ja kampanjasta:  nuorisotakuu.fi 

TEMin tiedote (19.9.2013)

 
Sivun alkuun