Skip to content
Media
Valtioneuvosto frontpage

The Government’s website is currently being upgraded. There may be temporary disruptions, including broken links and missing content.

Kelan esitteitä nyt myös selkokielellä

Julkaisuajankohta 11.5.2010 10.51
Uutinen N5-54794
Kela on julkaissut selkokieliset esitteet etuuksistaan. Esitteet on toteutettu yhteistyössä Selkokeskuksen kanssa. Selkokielellä tietoa saa nopeasti ja vaivattomasti. Erityisen hyvin selkokieli sopii henkilöille, joilla on vaikeuksia tekstien ymmärtämisessä. Heitä on muun muassa maahanmuuttajissa ja joissakin vammaisryhmissä.

Kelan tuet ja palvelut on ryhmitelty viiteen elämäntilanteeseen, joista kustakin on oma selkoesitteensä. Tarkoitus on, että asiakas tunnistaa, missä tilanteessa hän voi hakea etuutta. Etuuksien yksityiskohtien selvittämiseksi asiakasta rohkaistaan ottamaan yhteyttä Kelaan.

Selkoesitteet ilmestyvät ruotsiksi viimeistään syksyllä. Esitteet käännetään myöhemmin myös muille kielille, ainakin englanniksi, venäjäksi ja viroksi. Selkoesitteitä saa Kelan toimistoista. Ne löytyvät myös Kelan verkkopalvelusta.
webnews
 
Back to top