Korona-info: tietoa koronaviruksesta puhelimitse ja chatissa

Puhelinpalvelussa 0295 535 535 ja chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta sekä neuvontaa Koronavilkku-sovelluksen käytössä. Neuvonta palvelee arkipäivisin klo 8–21 ja lauantaisin klo 9–15.

Viranomaisten yhteistyönä toteutettua palvelua saa ensisijaisesti suomeksi ja mahdollisuuksien mukaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

Chat-ikkuna on käytössä tällä sivulla, kun asiakaspalvelijat ovat vastaamassa kysymyksiin.

Kysymyksiä voi lähettää myös tekstiviestitse numeroon 050 902 0163. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät esimerkiksi kuulovamman tai muun syyn vuoksi voi puhua puhelimessa.

Palvelussa ei saa neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa kuten akuuteissa oireissa.

Palvelua kehitetään koronavirustilanteen mukaan. Puhelu tai tekstiviesti maksaa oman operaattorin ja liittymän mukaisen paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Jos käytät puhepakettia, tarkista operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen. Neuvontapalvelu on maksutonta. 

Jos tarvitset terveysneuvontaa tai -ohjausta:

  • Oma terveysasema antaa yleistä terveysneuvontaa.
  • Akuuteissa oireissa ota yhteyttä oman alueen terveydenhuollon päivystykseen.
  • Niillä alueilla, joilla Päivystysapu 116117 ei ole vielä käytössä, ota yhteyttä oman alueesi päivystyksen numeroon.
  • Henkeä uhkaavassa hätätilanteessa soita aina hätänumeroon 112.