Korona-info: tietoa koronaviruksesta puhelimitse ja chatissa

Puhelinpalvelussa 0295 535 535 ja chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta sekä neuvontaa Koronavilkku-sovelluksen käytössä. Neuvonta palvelee arkipäivisin klo 8–21 (1.7. alkaen klo 8–18) ja lauantaisin klo 9–15.

Korona-infon juhannuksen aukioloajat

  • to 24.6. 8.00–18.00
  • pe 25.6. juhannusaattona suljettu
  • la 26.6. juhannuspäivänä suljettu

Korona-infon chat-ikkuna on käytössä tällä sivulla, kun asiakaspalvelijat ovat vastaamassa kysymyksiin.

Viranomaisten yhteistyönä toteutettua palvelua saa ensisijaisesti suomeksi ja mahdollisuuksien mukaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

Kysymyksiä voi lähettää myös tekstiviestitse numeroon 050 902 0163. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät esimerkiksi kuulovamman tai muun syyn vuoksi voi puhua puhelimessa.

Palvelua kehitetään koronavirustilanteen mukaan. Puhelu tai tekstiviesti maksaa oman operaattorin ja liittymän mukaisen paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Jos käytät puhepakettia, tarkista operaattoriltasi, sisältyvätkö 029-alkuiset puhelut siihen. Neuvontapalvelu on maksutonta. 

Palvelussa ei saa neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa kuten akuuteissa oireissa.

Jos tarvitset terveysneuvontaa tai -ohjausta:

  • Oireiden arvioinnin voit tehdä Omaolo-palvelussa.
  • Oma terveysasema antaa yleistä terveysneuvontaa.
  • Joissain kunnissa on käytössä oma koronaneuvontapuhelin.
  • Akuuteissa oireissa ota yhteyttä oman alueen terveydenhuollon päivystykseen.
  • Niillä alueilla, joilla Päivystysapu 116117 ei ole vielä käytössä, ota yhteyttä oman alueesi päivystyksen numeroon.
  • Henkeä uhkaavassa hätätilanteessa soita aina hätänumeroon 112.

Jos tarvitset tietoa rokotuksista tai testauksesta:

Usein kysyttyjä kysymyksiä koronaviruksesta