Ryhti-tietojärjestelmän hankinta-aikatauluun muutos
Rakennetun ympäristön tietojärjestelmää tekevän Ryhti-hankkeen tietojärjestelmän kehityksen aikataulua on uudistettu. Ensimmäisen vaiheen hankinta keskittyy monimutkaisen kokonaisuuden määrittelyyn, jonka jälkeen tarkentuu se, mitä tuleva tietojärjestelmä pitää sisällään.
Uuden aikataulun mukaisesti vuonna 2021 toteutetaan toiminnalliset ja vähimmäismäärittelyt. Tietojärjestelmähankinta jaetaan kahteen osaan, joista ensimmäisessä haetaan yhteisymmärrystä muutosten tarpeesta sidosryhmien keskuudessa. Tämän jälkeen hankitaan tietojärjestelmän pääkehittäjä toteuttamaan suppein toimiva järjestelmä (MVP).
Vuoden 2021 loppupuoliskolla on selvillä, mikä 2023 mennessä toteutettavan tietojärjestelmän vähimmäistoteutus (MVP) on, ja mitkä osat jäävät Ryhti-hankkeen ulkopuolelle.
Lue lisää 24.11. pidetyn Ryhti-infon esityksestä
Lisätiedot
erityisasiantuntija Tuija Pakkanen, [email protected], p. +358 295 250 155