EU:n epävirallisessa televiestintäministerikokouksessa keskustellaan alaikäisten digitaalisesta turvallisuudesta
liikenne- ja viestintäministeriö
Julkaisuajankohta
9.10.2025
10.04
Tyyppi:Tiedote
EU:n epävirallinen televiestintäministerikokous kokoontuu 9.–10.10.2025 Horsensissa, Tanskassa. Suomea kokouksessa edustaa valtiosihteeri Marjo Lindgren. Kokouksen kutsui koolle EU:n puheenjohtajavaltiona tällä hetkellä toimiva Tanska.
Kokouksen aiheina ovat ikärajojen vahvistaminen sosiaalisessa mediassa, alaikäisten suojeleminen verkossa ja digitaalinen suvereniteetti. Kokouksessa keskustellaan muun muassa korostuneesta tarpeesta alaikäisten suojelulle digitaalisissa ympäristöissä.
Kyseessä on epävirallinen televiestintäministerikokous, jossa ei tehdä päätöksiä.
Lisätietoja:
erityisasiantuntija Emma-Leena Kemppainen, emma-leena.kemppainen(at)gov.fi, p. 029 534 2161
Tutustu myös
Suomalaistoimijoille haetaan yli 26 miljoonaa euroa EU-rahaa digitaalisen infrastruktuurin hankkeisiin
LVM
Tyyppi:Tiedote
Julkaisuajankohta:25.6.2026 13.59
Kyberkestävyysasetusta täydentävät säännökset voimaan: Tavoitteena parantaa älylaitteiden ja ohjelmistojen kyberturvallisuutta
LVM
Tyyppi:Tiedote
Julkaisuajankohta:28.5.2026 13.44
Hallitus esittää tilinpäätösraportoinnin digitalisointia
TEM
Tyyppi:Tiedote
Julkaisuajankohta:21.5.2026 14.01